Samsung UE32H6200AW

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung UE32H6200AW op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Jigal 19-03-2016

Aardig beeld, lastig in omgang

Geschreven voor: Samsung UE32H6200AW

De eerste kennismaking is positief. De basisconfiguratie is snel gemaakt. Het beeld lijkt in eerste instantie prima te zijn. Als je een tijdje kijkt dan valt het op dat het beeld nogal wisselt tussen de ene zender of programma en de ander. Pas nadat je enorm hebt zitten sleutelen aan allerlei onduidelijke instellingen begint het beeld er een beetje "natuurlijk" uit te zien. Huidskleur blijft een probleem; het is niet te voorkomen dat sommigen er als een worteltje uitzien en anderen een bleekroze gezicht hebben.

Het geluid schijnt mee te vallen voor een plat schermpje (ben er inmiddels gewend aan geraakt), maar het is best wel bedroevend bij alle platte TV's. Voor een fatsoenlijk geluid mag je dus nog een soundbar/-plate aanschaffen en hopen dat je daarvoor niet een aparte afstandsbediening voor nodig hebt.

Zodra je gebruik gaat maken van wat geavanceerde mogelijkheden begin je je te ergeren aan het ingewikkelde menu en de overvloed van specifieke menu's.

Erger wordt het als je een harde schijf aansluit en programma's gaat opnemen. De lijst geprogrammeerde opnames laat alleen maar "Geen programmanaam" zien als je herhaald wilt opnemen. Omdat je vaak de tijden wat ruimer neemt hebben de opnames meestal de titel van het tv-programma ervoor. Als je via de 'Schemamanager' opnames verwijderd blijken ze niet van de schijf verwijderd te worden; daarvoor mag je de schijf als bron kiezen en vervolgens een omslachtige methode uitvoeren.

Navigeren door een opname is lastig. Als je snel spoelt en tijdig stopt springt de weergave toch nog een behoorlijk aantal seconden verder. Het springen door de tijd gaat alleen in stappen van een minuut.
Het lijkt de bedoeling te zijn dat je een megagroot scherm hebt hangen of in ieder geval relatief dicht op je scherm zit. De teksten zijn vaak onleesbaar klein.

De TV kent time-shift (tijdens kijken pauzeren of terugspoelen), maar dit moet handmatig gestart worden. Dit vergeet je natuurlijk meestal en dan werkt zelfs pauzeren niet.

Wil je even een app gebruiken dan kom je via de knop "smarthub" in een menu met recente items onderaan in beeld; daarin kies je voor "Aanbevolen" (??) en kun je daarna voor het menu met apps kiezen.

Samengevat bezit de TV best veel mogelijkheden, maar is het gebruik onnodig omslachtig. De afstandbediening en menu's lijken door techneuten ontworpen met een vormgeving die niet meer van deze tijd is. Vrijwel voortdurend vraag je je af hoe je de gewenste functie kunt uitvoeren en verbaas je je over het gebrek aan logica in de menu's en schermen. De ergernis over het gebrek aan gebruiksgemak begint inmiddels alles te overstemmen.

oxgemini 03-02-2016
Geschreven voor: Samsung UE32H6200AW

Zeer tevreden met deze smart tv, weegt haast niks. Mooie vormgeving. Voetstuk makelijk te monteren. Beeld is uitstekend. Het is idd een smart tv. Gebruiks vriendellijk. Veel opties.

Enige wat ik jammer vind is dat bij smart view app van samsung galaxy s6 en ook screen mirroring de afbeelding niet afbeelding niet het hele scherm op vult.

Toekomst ga ik zeker de 40 inch versie kopen voor in de huiskamer.

helli04 05-11-2014
Geschreven voor: Samsung UE32H6200AW

prima tv,met niet teveel poespas
toch is mijn vraag .
wat zijn jullie beeld instelingen?
ofwel is er iemand of meerdere personen die zijn of haar beeld instellingen hier willen delen

T. van Loon 15-09-2014
Geschreven voor: Samsung UE32H6200AW

Helaas werkt de functie van de multifunctionele ab. slecht.
Deze produceerd elke keer een tweede punt na het 'inschakelen'
Hierdoor valt je kabeldecoder weer meteen uit.
Dit veroorzaakt dan weer een ' fout melding ' van het signaal.
En vrij simpele software routine zou heel erg helpen.

mightblue 03-07-2014
Geschreven voor: Samsung UE32H6200AW

Zeer tevreden over deze TV. Het enige grote minpunt is dat de TV nog steeds niet gecertificeerd is voor Ci+ van Ziggo.

Officiele reactie van Samsung 22-09-2014

Beste Mightblue, Beste Rschalken,

Certificering betreft enkel het afspelen van digitale kanalen via CI+. Via een decoder zal dit over het algemeen geen problemen opleveren.
De H6200 modellen zijn echter ondertussen door Ziggo gecertificeerd voor het afspelen digitale televisie.

Met vriendelijke groeten,

Alex
Samsung WebCare

rschalken 20-09-2014

Wat houdt dit in niet gecertificeerd door ziggo? Kan je dan geen CI+ module van ziggo gebruiken? heb je dan geen interactive TV? Of alleen digitale TV?

Vader van 2 kids 09-06-2014
Geschreven voor: Samsung UE32H6200AW

Juiste keus en in de juiste tijd hem aangeschaft
Ben een echte samsung fan zeker wat betreft tv
Er is geen mooier beeld !!!!

TdG54 08-06-2014
Geschreven voor: Samsung UE32H6200AW

Mijn nieuwe toestel heb ik gekocht omdat ik vorig jaar van het merk Samsung een grotere tv had gekocht.

Geluidskwaliteit:
Als er naar muziek wordt geluisterd vind ik de geluidskwaliteit wat schel en magertjes. Bij gewone spraak valt dit zo erg op.

Beeldkwaliteit:
Beeld zeer scherp en geen vervorming. Kleuren lopen prima in elkaar over.

Mogelijkheden:
Ook een beetje gebaseerd op mijn eerdere ervaring met Samsung vind ik dat de mogelijkheden die Samsung bied super. De mogelijkheid om te schakelen tussen de apps is super.

Gebruiksgemak:
Super gemakkelijke installatie en ingebruiksname. Aansluiten aanwijzingen volgen en klaar.

Jannie84 03-06-2014
Geschreven voor: Samsung UE32H6200AW

Goed beeld, eenvoudig om mee om te gaan, Toestel is zeer ligt qua gewicht, veel mogelijkheden,
Installatie is simpel.

dekaleduiker 02-06-2014
Geschreven voor: Samsung UE32H6200AW

Ik heb de TV afgelopen zaterdag gekocht. Ik kocht voorheen altijd Sony, nu niet meer. Wat een gemak bij het installeren, wat een mooi beeld en ook het geluid is veel beter dan verwacht. De TV was binnen enkele minuten geïnstalleerd voor gebruik. Mijn keuze voor Samsung is beslist geen verkeerde geweest.

Prinsdirk 21-05-2014
Geschreven voor: Samsung UE32H6200AW

Mooi design. Makkelijk in te stellen. Na enige tijd zijn de mogelijkheden en functies makelijk te vinden. Beeldkwaliteit is super. Geluid kan iets voller, maar voor het formaat kast is het redelijk.

LarsThijssen 27-05-2014

Kan de tv opnemen op bijv usb ???

Officiele reactie van Samsung 30-05-2014

Beste Lars,

Deze televisie beschikt over een PVR-functie waarmee programma's kunnen worden opgenomen wanneer gebruik wordt gemaakt van digitale televisie via CI+.
Let echter wel op het feit dat opgenomen bestanden een DRM-beveiliging hebben, wat inhoudt dat deze enkel op het toestel kunnen worden afgespeeld waarmee de opname is gemaakt.

Met vriendelijke groeten,

Alex